מחקר: כיצד סרטונים הופכים להיות ויראליים?

צוות מחקר של טוויטר בדק שלושה סרטונים ויראליים במטרה לבחון את סוד הצלחתם ● המסקנה: נוסחת קסם אחידה עוד אין, אלא אם כן קוראים לך ג'סטין ביבר

שאלת מיליון הדולר: מהו סוד ההצלחה של סרטוני הווידיאו שהופכים לוויראליים בעוד אחרים מעלים אבק וירטואלי על המדף? על פי צוות מחקר של טוויטר (Twitter), כנראה אין נוסחה סודית – אלא אם כן זהו סרטון של ג'סטין ביבר.

צוות המחקר, שמקומו באנגליה, החליט לחקור את התופעה תוך בחינה של שלושה סרטוני וידיאו ויראליים, ופרסם את תוצאות המחקר בבלוג הרשמי של החברה.

גם אם נראה שהתשובה נותרה עלומה, יש כמה תובנות. "אין חוקים להצלחה", כתב מחבר הפוסט, גורדון מק'מילן, מנהל המערכת של טוויטר באנגליה. "יש כאלה שניצתים ומתפשטים כמו אש בשדה הרשת, שעה שההתפשטות של אחרים נותרת מדודה, כמו גלים המתפשטים במימי אגם".

צוות המחקר התמקד בשלושה סרטונים: סדרת סרטונים בשם "ריאן גוסלינג לא אוכל את הדגנים שלו", מפקד טייסי החלל כריס הדפילד, ששר את השיר "Space Oddity" של דייוויד בואי בעודו שט בחללית סביב כדור הארץ, וסרטון שיווק של Dove.

שלושת הסרטונים עברו מסלולים שונים עד שהפכו ויראליים, וצוות החוקרים בדק אותם ואף הכין סרטון המתאר את התפשטותם.
"ריאן גוסלינג לא אוכל את הדגנים שלו" היא סדרת סרטונים שהצליחה לאחר ששותפה על ידי משתמשי טוויטר. ברשת החברתית מכנים זאת "זריעה" – מעין שתילה של הווידיאו בידיים הנכונות כדי להבטיח שתפוצתם תהיה מקסימלית. המסקנה של הסרטון הזה: גם אם אין מעקב טוויטר נרחב של הסרטון, די באדם אחד משפיע שיחלוק אותו.

סודו של סרטון Space Oddity הוא הייחודיות. "עשה משהו שיסובב כמה ראשים", מייעצים בטוויטר. האם זה עבד לדעתכם?

באשר לסרטון של Dove, המסקנה היא שתוכנו פונה לבעיות קיימות בעולם האמיתי והוא מעורר שיחה מעניינת. "צריך לדון בבעיה שגורמת לאנשים לדבר, משהו שמדליק אותם", נמסר מטוויטר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים